آب معدنی دماوند که مشکلات تنفسی را درمان می کند

بسیاری از آب معدنی دماوند دارای محتوای میکروبی هستند مگر اینکه بلافاصله قبل از بسته بندی تحت تابش اشعه ماوراء بنفش قرار گرفته باشند، اگرچه تمام آب های بطری شده باید عاری از ارگانیسم های بیماری زا باشند.

عدم وجود ارگانیسم‌های بیماری‌زا یک الزام قانونی برای آب‌های معدنی و چشمه‌های طبیعی به‌عنوان شرط شناخت آن‌ها، و همچنین عدم وجود سایر ارگانیسم‌های بیماری‌زا مانند انگل‌های ژیاردیا و کریپتوسپوریدیوم است.

سایر پاتوژن های بالقوه مانند سودوموناس آئروژینوزا نیز باید وجود نداشته باشند. تمام آب های بسته بندی شده پس از بسته بندی باید عاری از ارگانیسم های بیماری زا باشند.

با این حال، بسیاری از آب‌های بطری‌شده حاوی طیف وسیعی از باکتری‌های طبیعی با منشأ زیست‌محیطی هستند که تعداد آن‌ها ممکن است پس از بسته‌بندی نوسانات زیادی داشته باشد.

باکتری‌ها تمام کربن آلی قابل جذب محلول را مصرف می‌کنند و تعداد آنها تا زمانی که تمام مواد مغذی موجود مصرف شوند، رشد می‌کنند، زمانی که تعداد آنها کاهش می‌یابد.

یافتن تعداد 105 تا 106 واحد تشکیل دهنده کلنی (CFU) در هر میلی لیتر (ml) چند هفته پس از بطری غیر معمول نیست.

خطر آلودگی آب توسط مخمرها کم است یا اصلاً وجود ندارد، اگرچه کپک ها رشد می کنند. رشد جلبک گاهی می تواند مشکلاتی را ایجاد کند که در پاسخ قبلی نشان داده شده است.

آب بطری هیچ عارضه ای ندارد و هیچ آسیبی به بدن انسان وارد نمی کند، اما استفاده از بطری بر محیط و انرژی ما تأثیر می گذارد و همچنین هزینه ها را با عواملی مانند ساخت بطری های پلاستیکی، بسته بندی آب، حمل و نقل و غیره افزایش می دهد.

بهتر است از آب بطری فقط در مواقع اضطراری مانند بلایای طبیعی یا در سفر استفاده کنید. استفاده از آب بطری تنها زمانی توصیه می شود که آب آشامیدنی خالص به راحتی در دسترس نباشد و آب از سایر منابع موجود ممکن است برای ما آسیب برساند.

اقدامات محلی فردی مانند اجتناب از آب بطری برای کمک به مهار آلودگی فزاینده مورد نیاز است. اگر از آب لوله کشی راضی هستید، فقط آن را قبل از استفاده در خانه بجوشانید.

بنابراین، از خرید آب بطری خودداری کنید و آب لوله کشی سالم را آزادانه و به راحتی در دسترس بنوشید. خلاص شدن از شر بطری آب ممکن است به سبز نگه داشتن زمین و کیف پول ما کمک کند.