استفاده از الکل صنعتی داروخانه در ساخت پماد های ترمیمی

اتانول در غلظت‌های بین 20 تا 70 مانند الکل صنعتی در داروخانه درصد فعالیت باکتری‌کشی بسیار خوبی دارد که به سرعت با اثر ماندگار باقیمانده بسیار کمی عمل می‌کند.

در غلظت های بالای 80 درصد اتانول فعالیت باکتری کش خود را از دست می دهد و از فعالیت خوب به فعالیت کم می رسد.

اتانول با دناتوره کردن پروتئین های سلولی میکروارگانیسم ها عمل می کند که کشش سطحی را کاهش می دهد و حذف آنها را تسهیل می کند.

اتانول همچنین روی پوست چرب و موم پوشیده شده در اطراف غدد سباسه اثر حلال دارد. توجه به این نکته ضروری است که اتانول یک اسپور کش موثر و ضد ویروسی نیست.

غلظت بالای اتانول موضعی ممکن است باعث کم آبی لایه شاخی بدن شود و مصرف بیش از حد آن می تواند منجر به علائم مسمومیت با الکل و ناراحتی شدید دستگاه گوارش شود.

به عنوان یک نگهدارنده ضد میکروبی، ضدعفونی کننده، نافذ پوست و حلال استفاده می شود. اتانول و محلول های رقیق مختلف آن معمولا در فرمولاسیون های دارویی و لوازم آرایشی به عنوان حلال و همچنین برای اثرات ضد میکروبی آن استفاده می شود. از اتانول موضعی نیز می توان برای افزایش نفوذ استفاده کرد.

اتانول ≥ 10% ممکن است به عنوان یک نگهدارنده ضد میکروبی در آماده سازی های ترکیبی استفاده شود. اتانول در غلظت های بین 60 تا 90 درصد ممکن است به عنوان یک ضد عفونی کننده استفاده شود.

استفاده از اتانول به عنوان یک حلال ممکن است بسته به فرمول و کاربرد، غلظت های متفاوتی داشته باشد.

در USP “الکل دهیدراته” که ممکن است به عنوان الکل بی آب یا مطلق نیز نامیده شود، حاوی اتانول ≥ 99.5٪ و “الکل” حاوی اتانول 94.9-96.0٪ V/V است. 1، 5

الکل دهیدراته شده باید در ظروف محکم نگهداری شود و از نور محافظت شود.

اتانول (اتیل الکل) چیست؟ اتانول (اتیل الکل) مایعی شفاف، بی رنگ، متحرک، فرار و قابل اشتعال با طعم سوزاننده است. اتانول با تمام حلال های آلی (اتر، کلروفرم، گلیسیرین) از جمله آب قابل اختلاط است. به طور طبیعی توسط مخمرها هنگام تخمیر قند تولید می شود.

اتانول باید در ظروف دربسته در دمای اتاق کنترل شده و از نور محافظت شود.