تولید لوله و اتصالات اینگل در کارخانه ای سبب آتش سوزی مهیبی شد

اطلاعاتی چند از لوله و اتصالات اینگل : اتصالات فلنجی برای جریان های با فشار بالا و برای لوله های با قطر زیاد استفاده می شود. به طور کلی از آنها برای لوله های انتهایی ساده یا لوله های رزوه ای استفاده می شود. دو جزء فلنج توسط پیچ و مهره در محل اتصال لوله به هم وصل شده اند تا از نشتی جلوگیری شود.

عموماً اینها از چدن، فولاد و غیره ساخته شده اند. اینها استحکام خوبی دارند و در برابر فشار زیاد خراب نمی شوند. در برابر دماهای بالا، پیچ ها ممکن است در اثر خزش از کار بیفتند و چسبندگی خود را از دست بدهند، بنابراین، ثابت کردن پیچ ها باید هنگام نصب به درستی انجام شود.

آنها همچنین برای تعمیر خطوط لوله و اهداف تعمیر و نگهداری مفید هستند.

هنگامی که لوله ها دارای انتهای ساده هستند، با نصب اتصالات در انتهای آنها به هم متصل می شوند، آن نوع اتصال را اتصال فشاری می نامند. انتهای لوله با اتصالات یا کوپلینگ های رزوه ای نصب می شود، از این رو آنها به هم متصل می شوند.

background of colorful Blue PVC pipes stacked in construction site

بنابراین، در این مورد می توانیم لوله هایی از مواد مختلف و اندازه های مختلف را به هم وصل کنیم. اما اتصالات باید به درستی نصب شوند تا در برابر فشار جریان مقاومت کنند در غیر این صورت ممکن است از کار بیفتند و نشتی رخ دهد.

اتصالات فشرده سازی در مواد مختلف موجود است و انتخاب اتصالات ممکن است به نیاز ما بستگی داشته باشد.

اتصال فشرده در لوله
مفصل فشرده سازی
8. اتصال شیاردار در لوله
در صورت اتصال شیاردار، انتهای لوله شامل لبه های شیاردار است که توسط آب بند الاستومری به هم متصل می شوند و سپس از کوپلینگ های شیاردار ساخته شده از آهن شکل به عنوان قفل برای آب بندی الاستومری استفاده می شود. این کوپلینگ های شیاردار توسط پیچ و مهره به هم متصل می شوند. نصب این اتصالات آسان و مقرون به صرفه است.

اتصالات شیاردار مقاومت خوبی در برابر فشار خواهند داشت و به دلیل انبساط حرارتی، حرکت محوری متوسطی را امکان پذیر می کند.

اما در نواحی با دمای بالا ممکن است درزگیر الاستومری استحکام خود را از دست داده و شکست پیچشی رخ دهد. بنابراین، این مناطق تا دمای متوسط مجاز هستند.

اتصال شیاردار در لوله
مفصل شیاردار
اتصالات شیاردار به راحتی قابل جابجایی هستند، بنابراین برای اهداف تعمیر و نگهداری لوله ها این اتصالات ارجحیت دارند.