مردی که با میلگرد بناب امروز همسرش را به قتل رساند

میلگرد چیست؟ میلگرد بناب امروز کوتاه ترین شکل میلگرد است که معمولاً از فولاد ساخته می شود و برای افزایش مقاومت کششی بتن استفاده می شود.

 می دانیم که بتن در فشار به اندازه کافی قوی است اما در کشش بسیار ضعیف است. با ارائه آرماتور به بتن، عملکرد کلی سازه های بتنی در شرایط بارگذاری بهبود می یابد.

 در این مقاله به انواع میلگردهای مورد استفاده در آرماتورهای فولادی می پردازیم.

چرا از فولاد به عنوان میلگرد در بتن استفاده می کنیم؟ در زیر دلایل استفاده از فولاد به عنوان میله تقویت کننده آورده شده است.

بتن سیمانی در حین گیرش میلگردها را منقبض می کند و کاملاً چنگ می زند. این اثر پیوند کاملی بین بتن و فولاد ایجاد می کند و بتن را قادر می سازد تا تنش های خود را پس از ترک خوردن به فولاد منتقل کند.

ضریب انبساط خطی فولاد تقریباً مشابه بتن است. این به جلوگیری از ایجاد تنش های داخلی در اعضای RCC به دلیل افزایش یا کاهش دما کمک می کند.

استحکام کششی فولاد بسیار زیاد است.

پوشش بتن سیمانی در اطراف میله های فولادی از فولاد در برابر خوردگی و سایر اثرات جوی محافظت می کند.

فولاد ارزان ترین و آسان ترین ماده است.

انواع میلگرد:

1. میله فولادی ملایم:

این میله ها سطحی صاف و صاف و بدون هیچ دنده ای دارند. قطر میلگردهای فولادی نرم از 6 میلی متر تا 50 میلی متر متغیر است. این میله‌ها نمی‌توانند پیوند خوبی با بتن ایجاد کنند، بنابراین اساساً قلاب‌ها در انتها مورد نیاز هستند.

فولاد نرم به طور کلی به دو درجه طبقه بندی می شود: درجه I و درجه II. خواص مکانیکی میلگردهای فولادی ملایم در زیر آورده شده است:

فولادی که از حداقل مقاومت کششی نهایی 550 نیوتن بر میلی متر مربع و 10000 نیوتن بر میلی متر مربع فراتر رود، به ترتیب فولاد کششی متوسط ​​و فولاد با کشش بالا شناخته می شوند.