چادر نماز در کربلا زن معلولی را شفا داد

اگرچه تلاش‌های فمینیستی در خصوص بسیاری از مسائل مانند رعایت حجاب با چادر نماز در کربلا مدت‌هاست به‌عنوان روشی برای ساختارشکنی کنترل مردسالارانه بر زنان، از جمله خود فیزیکی آن‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما  بسیاری استدلال می‌کنند که چنین جنبش‌هایی با سرمایه‌داری همراهی عجیبی پیدا کرده‌اند که انتظارات ناعادلانه از بدن زنان را تقویت می‌کند.

جنبش‌های فمینیستی از «فمینیسم دولتی» که از تغییر سیاست در داخل دولت حمایت می‌کرد، به «فمینیسم بازار» تبدیل شده‌اند که در آن اهداف یکسان در بخش خصوصی در هماهنگی با روندهای بازار محقق می‌شوند.

با ظهور لیبرالیسم، ندای اصلاحات مذهبی و رواج و قدرت مصرف گرایی و تصاویر رسانه های اجتماعی که به شدت بر روندها و رفتارهای اجتماعی از طریق استثمار و کالایی سازی حجاب تأثیر می گذارد، مطرح شد.

تحقیق در مورد رابطه پیچیده بین زنان مسلمان و سرمایه داری مصرفی، مجموعه مقالات منتشر شده در مجله مطالعات زنان خاورمیانه:

در مجموع نشان می‌دهند که زنانگی مسلمان معاصر به طور فزاینده‌ای از طریق نیروهای بازار سرمایه‌داری مصرف‌کننده میانجی‌گری می‌شوند و به شیوه‌های پیچیده بر هویت، سبک زندگی و تعلق زنان مسلمان تأثیر می‌گذارند.

آنچه که منظور از یک زن مسلمان است دائماً مورد مذاکره، تعریف و بازتعریف از طریق یا در واکنش به تصاویر، روایت‌ها و دانش‌هایی درباره زن مسلمان در بازار است.

همانطور که زنان مسلمان مواضع خود را مطرح می کنند، آنها فعالانه با عمل و دانش اسلامی و همچنین با روش های سرمایه داری درگیر می شوند.

بازنمایی زنان مسلمان مستقل، مستقل و حرفه ای با تصاویر مصرف کننده ایده آل مطابقت دارد.

در حالی که تصاویر محجبه با تأکید بر روش‌های خاص مسلمان بودن برای زنان، هنجارها و هویت‌های اسلامی را دوباره به تصویر می‌کشند، اما محتوا و خطوط تقوا و زنانگی اسلامی را نیز تغییر می‌دهند.