گردنبند طبی پاک سمنی که ولیعهد عربستان استفاده می کرد

شرایط ستون فقرات گردنی طیف وسیعی دارد از خفیف تا ناتوان کننده و شدت علائم گردن شما با یا بدون درد قسمت بالایی کمر به پزشک کمک می کند تا بهترین گزینه های درمانی موجود را محدود کند.

یکی از گزینه ها ممکن است گردنبند طبی پاک سمن باشد که به آن یقه گردن یا ارتز گردن نیز می گویند.

گردن درد شایع است. بیش از 70٪ از آمریکایی ها گزارش می دهند که در مقطعی از زندگی خود دچار گردن درد شده اند، که 10٪ از جمعیت در هر زمان با آن دست و پنجه نرم می کنند.

چندین گزینه درمانی غیرجراحی یا محافظه کارانه ممکن است به مدیریت و کاهش گردن درد کمک کند – و خوشبختانه جراحی ستون فقرات به ندرت ضروری است.

بریس یا یقه دهانه رحم ممکن است بخشی از یک برنامه درمانی محافظه کارانه باشد که شامل داروها (بدون نسخه، نسخه پزشک)، فیزیوتراپی، ماساژ و/یا طب سوزنی است.

طرح درمانی که پزشک شما توصیه می‌کند بر اساس نتیجه معاینه فیزیکی و عصبی ، عکس‌برداری با اشعه ایکس و/یا سایر آزمایش‌های تصویربرداری، و شدت علائم است همه با هم تشخیص شما را تایید می‌کنند. اهداف درمان اغلب شامل تثبیت گردن، مدیریت درد، بهبودی اولیه و تحرک اولیه است.

مبانی بریس گردن: انواع مختلفی از بریس های گردن نرم و سفت (یا یقه ها) برای مدیریت نیازهای بیماران با شرایط مختلف ستون فقرات گردنی در دسترس هستند.

نوع بریس تجویز شده بر اساس اهداف تشخیصی و درمانی است. یقه‌های نرم انعطاف‌پذیر هستند و بیشترین دامنه حرکتی را ارائه می‌دهند، در حالی که بریس‌های سفت و سخت، تثبیت دهانه رحم را بیشتر می‌کنند.

اصطلاح تثبیت برای اشاره به بی حرکت کردن سر و گردن برای محدود کردن یا جلوگیری از حرکت استفاده می شود، که همچنین برای حمایت از سر و کاهش وزن از ستون فقرات گردنی استفاده می شود.