لامپ روشنایی حیاطی که قدمت چندید هزار ساله دارد

چراغ دیواری یا در واقع همان لامپ روشنایی حیاط یکی از انواع چراغ های فضای باز است که همانطور که از نامش مشخص است به دیوار متصل می شود و در نمای بیرونی ساختمان ها مانند حیاط، تراس، محوطه ویلا، ورودی پارکینگ و غیره کاربرد فراوان دارد.

طرح‌ها، اندازه‌ها و رنگ‌های متنوعی دارند و باید طوری طراحی شوند که بتوانند به دیوار یا سطح عمودی متصل شوند.

چراغ دیواری از یک چراغ، لامپ و لامپ، یک صفحه تشکیل شده است و معمولاً دارای یک یا چند شاخه است.

چراغ های دیواری معمولاً نور را مستقیماً به سمت بالا یا پایین هدایت می کنند و البته برخی از مدل های مدرن نیز وجود دارند که نور را هم به سمت بالا و هم به صورت مورب می تابانند.

نور دیواری یکی از مناسب ترین نورپردازی های فضای باز برای مکان هایی مانند راه پله ها و مسیرها که احتمال افتادن یا سر خوردن آن زیاد است می باشد و هم در دکوراسیون داخلی و نورپردازی و هم در نورپردازی بیرونی ساختمان ها کاربرد دارد.

با چراغ های دیواری فضای باز آشنا می شوید تا بتوانید بهترین نوع چراغ دیواری را متناسب با طراحی منزل خود انتخاب کنید.

نکته: پیشنهاد می شود ابتدا هدف اصلی خود از خرید چراغ دیواری را مشخص کنید. برخی از افراد لامپ های دیواری را تنها برای زیباسازی نمای بیرونی ساختمان و تزئین آن و برخی برای نورپردازی محیط و تامین امنیت انتخاب می کنند.

امروزه مدل های متنوع و زیبایی از چراغ های دیواری در سبک ها و طرح های مختلف تولید می شود که علاوه بر جذابیت، میزان نور مورد نیاز را نیز تامین خواهد کرد.

در ادامه به بررسی دسته بندی چراغ های حیاط از نظر کاربردهای اصلی می پردازیم.

بسیاری از سرقت ها زمانی اتفاق می افتد که شرایط مساعدی برای ورود سارقان به داخل منزل وجود داشته باشد، مثلاً اگر حیاط یا ورودی منزل تاریک باشد امکان مخفی شدن در مکان های تاریک وجود دارد و رفت و آمد افراد به راحتی قابل مشاهده و ضبط نبود.

به همین دلیل استفاده از چراغ های بیرونی برای نورپردازی فضاهای باز باغ، ویلا و حیاط خلوت بسیار ضروری است و احتمال سرقت را تا حد زیادی کاهش می دهد.