ظروف پلاستیکی درب دار متعلق به 200 سال پیش در پاکستان

وقتی صحبت از دوام، طول عمر و قابلیت بازیافت آن به میان می آید، ظروف پلاستیکی درب دار برنده است! ظروف شیشه ای و پلاستیکی برای مواد غذایی و نوشیدنی ها 100% قابل بازیافت هستند و می توان آنها را بدون افت کیفیت یا خلوص بی انتها بازیافت کرد، در حالی که بیشتر پلاستیک ها در محل دفن زباله قرار می گیرند.

(توجه داشته باشید که سایر انواع شیشه، مانند پنجره، اجاق گاز، پیرکس و کریستال، همه از طریق فرآیندهای مختلف تولید می شوند و اگرچه از نظر تئوری 100٪ قابل بازیافت هستند، بسته به امکانات و ظرفیت شورای محلی ممکن است در عمل نباشند. www.gpi را ببینید.

شیشه برای سلامتی ایمن تر است: من چیزهای نگران کننده ای در مورد خطرات بالقوه پلاستیک برای سلامتی خوانده ام.

بیشتر ظروف پلاستیکی مواد غذایی با استفاده از پلاستیک های پلی کربنات ساخته می شوند که برخی از آنها دارای مواد شیمیایی فعال زیستی مانند بیسفنول A (BPA) و فتالات هستند.

BPA و فتالات ها می توانند در استفاده طبیعی بدن از هورمون ها اختلال ایجاد کنند، نه تنها استروژن و تستوسترون، بلکه تولید هورمون تیروئید و آدرنال نیز می باشد.

آنها ظاهراً می توانند باعث تغییرات فیزیکی شوند، از جمله تغییرات تناسلی که می تواند باعث کاهش تعداد اسپرم در پسران شود.

برای به حداقل رساندن این خطرات، مطمئن شوید که ظروف پلاستیکی که تهیه می کنید فاقد BPA و فتالات هستند، همچنین هرگز غذای خود را در ظروف پلاستیکی در مایکروویو قرار ندهید.

در مقابل، شیشه هیچ مشکلی برای سلامتی ندارد مگر اینکه شکسته شدن آن به قطعات تیز تبدیل به یک خطر شود.

همچنین، شیشه دارای سطحی غیر متخلخل است که مانند پلاستیک جذب نمی شود و می توان آن را با خیال راحت در دمای بالاتر در ماشین ظرفشویی خود بدون ذوب یا تاب برداشتن شستشو داد.

به دلایل زیست محیطی و بهداشتی که در بالا توضیح داده شد، اکنون شیشه را انتخاب می کنم.

من از ظروف پلاستیکی زیادی استفاده می‌کردم که در طول سال‌ها جمع‌آوری می‌کردم و آنها را دوست داشتم زیرا بسیار ارزان (رایگان)، سبک، قابل انباشته و شفاف بودند (برای دیدن محتویاتشان).

اما وقتی فهمیدم ظروف یکبار مصرف در صورت استفاده مکرر چقدر مضر هستند، نظرم تغییر کرد و آنها را با ظروف شیشه ای جایگزین کردم.

خرید ظروف شیشه ای جدید یک سرمایه گذاری گران بود اما تصمیم گرفتم کار درست را برای خانواده ام انجام دهم. من همچنین دوست دارم که شیشه بادوام، طولانی مدت و عالی به نظر برسد.

توجه داشته باشید که من هنوز از ظروف پلاستیکی برای مواد غذایی حجیم از جمله برنج و آرد استفاده می کنم. بزرگترین مشکل ظروف شیشه ای به دلیل سنگینی حمل و نقل آنها سخت است.

راه حل من برای این کار استفاده از یک چرخ دستی تاشو با جیب های نصب شده است، برای مثال زمانی که به بازارهای کشاورزان می روم.

همچنین توجه داشته باشید که ظروف شیشه ای مستطیل شکل با درب های پلاستیکی ضد هوا برای گوشت و محصولات لبنی مناسب هستند و قصاب محلی شما باید مایل باشد که چنین ظروفی را برای شما پر کند.

و اگر هنوز می خواهید از ظروف پلاستیکی سبک وزن و مقرون به صرفه استفاده کنید؟ اطمینان حاصل کنید که ظروف با کیفیت بالا و بدون BPA تهیه کنید، آنها را اغلب تمیز کنید و تا زمانی که می توانید از آنها استفاده کنید.